Setkání Orlické Záhoří

11. 10. 2015

Setkání Klubu celních veteránů se uskutečnilo ve dnech 9.-11.října 2015 v Orlickém Záhoří. Páteční odpoledne bylo zamračené a deštivé. Všichni účastníci se však na sebe usmívali a měli radost, že se opět setkali. Večerní posezení bylo plné informací, zajímavostí od cla i ze života. K dobré náladě přispělo samozřejmě výborné občerstvení, kteří jsme přivezli z domova. Taková kuřecí tlačenka, mrkvová buchta , gulášek a uzené to nemělo chybu. Došlo i na písničky, ale tanečky nebyly. Sobotní ráno bylo studené, ale azurové. Vypravili jsme se na výlet auty do  Neratova, kde je zajímavě opraven kostel Nanebevzetí  Panny Marie. Skleněná střecha a moderně řešená výzdoba kostela. Další cesta nás zavedla do Letohradu. Prohlídka Muzea řemesel, dvě patra , přes 50 expozic řemesel a služeb.Jenom přes chodbu byla moc pěkná stylová restaurace s dobrou obsluhou a kuchyní. Po obědě jsme se zašli projít po Letohradu,  kostel sv. Václava, pěkné náměstí, zámek s parkem, kdo chtěl stihnul i vyjít ke kapli sv. Jana Nepomuckého nad městem. Zpáteční cesta byla se zastávkami zejména u soch sv.Jana Nepomuckého (Šedivec, Kunvald, Bartošovice, Mostowice ). To jsem napsal z důvodu, že pokud někde potkáte sochu tohoto světce z Nepomuku, tak mně jeho fotografii pošlete. Po příjezdu na ubytovnu většina z nás se ještě prošla po obci  směrem do polských Mostowic. Večerní cvrčkování v restauraci U Cvrčků a po večeři jsme se vrátili na ubytovnu k další ochutnávce dovezených dobrot. Prohra s Tureckem zkazila náladu Pavlovi, ale ostatní vydrželi až do půlnoci. Ráno rozloučení a odjezdy  domů na všechny strany. Cesta zpět pro nás plzeňáky byla určitě rychlejší, díky  svezení na nádraží do Hradce.  Děkujeme  také za organizaci setkání Ádovi a Pavlovi.Těšíme se na další setkání ve Skočicích.